#zostańwdomu – Dzień 4

4 dzień

Hej!✋ Jak minął Twój dzień? Mamy nadzieję, że coraz lepiej się czujesz. Pamiętaj, że jeżeli czujesz się przytłoczona, wykończona z powodu nadmiaru informacji możesz na chwilę, na momencik wrócić do siebie i powstrzymać gonitwę myśli. Zaczynamy.

Dzisiaj przeprowadzimy Cię, przez eksperyment dysocjacji. Brzmi to trochę dziwnie, wiemy, ale potrafi być bardzo przyjemnym uczuciem jeśli wywołujemy je intencjonalnie. Co to właściwie jest, pewnie się zastanawiasz. Dla przykładu, lekką odmianę dysocjacji przeżywa często każda z nas, np. kiedy wracamy do domu dobrze znaną drogą i nasze myśli wędrują gdzieś hen hen i nagle zdajemy sobie sprawę z tego, że jesteśmy przy drzwiach. Ciało i głowa są w pewnym sensie oderwane od siebie. O tym kiedy dysocjacja może nie do końca pomagać nam w życiu opowiemy kiedy indziej 🙂 Teraz chcemy, abyś doświadczyła jej kojących właściwości na własnej skórze.

Ćwiczenie
❤️ Znajdź sobie spokojny czas i miejsce, może wieczorem jak większość domowników już pójdzie spać (zwłaszcza tych najbardziej absorbujących 😊)
❤️ Połóż się na łóżku albo rozłóż koc na podłodze
❤️ Wyobraź sobie, że leżysz na tratwie unoszącej się na jeziorze
❤️ Poczuj jak delikatnie Twoje ciało kołysze się i staje lekkie, tak lekkie jakby było wypełnione tylko powietrzem.
❤️ Wyobraź sobie, że unosisz się do nieba jak wolno lecący balon
❤️ Popatrz na siebie leżącą tam na dole
❤️ Co czujesz? Czy czujesz dalej swoje ciało?
❤️ Co się dzieje, gdy próbujesz podnieść którąś część swojego ciała? Czy jest to łatwe?
❤️ Powoli wróć do siebie, poleż jeszcze chwilę i powolutku wstań.

Powiedz czy to ćwiczenie było dla Ciebie łatwe czy trudne? Co teraz czujesz?