#zostańwdomu – Dzień 2

Opublikowane przez Odcienie Kobiet w dniu

2 dzień

Jak się dzisiaj masz?😍 Świat nie odpuszcza co? To nic, mamy na to sposób.

Dzisiaj powiemy trochę o Twojej wygodzie.

Czy wiesz, kiedy jest Ci wygodnie? W jakiej pozycji czujesz się dobrze? Czy nosisz czasem ubrania, które sprawiają Ci dyskomfortu w oddychaniu? W metodzie felt sense uczysz się poznawać swoje ciało i pozycje, które sprawiają, że jest Ci przyjemnie. Jeżeli 8 godzin dziennie siedzisz przy biurku nie musisz głęboko zastanawiać się nad tym, czy pozycja, którą przyjmujesz jest wygodna. Podpowie Ci to Twój kręgosłup, kiedy wstaniesz w końcu zrobić sobie herbatę. Ałaaa.. ten moment wyprostowania się jest trudny, wiemy. Brzuch był ściśnięty, plecy zgięte, ramiona i głowa wysunięte do przodu. Wszystko to spowodowało, że jesteś jednym wielkim napięciem. Powięź, sieć, która powinna elastycznie się poruszać w Twoim ciele stoi w miejscu i unieruchamia pracę reszty narządów (żołądka, jelit i wątroby również!). Do tego wszystkiego zapomniałaś napić się choć łyka wody, więc nasz organizm kompletnie się odwodnił.

Dzisiaj bardzo chcemy żebyś zrobiła krótkie ćwiczenie siedząc na krześle, na którym siedzisz najwięcej. Króciutkie, ale cudowne dla Twojego układu nerwowego, koncentracji i uważności. To ćwiczenie sprawdzi się świetnie, jeżeli czekasz na coś stresującego lub jeśli właśnie obejrzałaś stresujące wiadomości z kraju i ze świata.

Ćwiczenie
❤️Usiądź na krześle, albo może lepiej będzie, jak powiemy rozsiądź się na krześle, upewnij się że wygodnie Ci w tej pozycji.
❤️Uważnie “przeskanuj” swoje ciało. Zwróć uwagę na miejsce, w których Twoje ciało styka się z krzesłem, podłogą.
❤️Pomyśl o swojej skórze. O tym jak odczuwa ona dotyk ubrania. Rozluźnij brzuch. Wypuść powietrze.
❤️Poczuj to co jest głębiej pod skórą, jakie wrażenia stamtąd docierają?
❤️Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie – skąd wiesz, że jest Ci wygodnie? Co się na to składa? Materiał ubrania? Pozycja? Oddech? Ułożenie pleców? Rąk? Głowy? Rozluźnienie żuchwy?
❤️Jeżeli znajdziesz odpowiedzi na te pytania to wracaj do nich często. Traktuj je jako punkty zaczepienia, kiedy jest Ci niewygodnie, kiedy zaczynasz się stresować, bo znów ktoś podjął temat dla Ciebie stresujący.

Dobrze, na dzisiaj tyle. Jeżeli masz chęć idź na spacer, oddychaj głęboko. Jeżeli wolisz zrób sobie dobrą herbatę lub kawę – taką wiesz, dopieszczoną. Poświęć chwilę, żeby była naprawdę smaczna. Weź łyk i poczuj jej smak i zapach.

Wiesz co teraz robisz? Sama leczysz swój układ nerwowy 🙊

Do zobaczenia jutro!