#zostańwdomu – Dzień 13

13 dzień

Dziś szyja. Bardzo ważny obszar naszego ciała. Oprócz tego, że dzielnie utrzymuje naszą głowę, która jest bardzo ciężkim narządem to kryje w sobie szereg nerwów, tętnic i naczyń limfatycznych. Nie bez przyczyny, kiedy jesteśmy przeziębieni boli nas kark, szyja i tył głowy. To właśnie tam, w tym czasie szereg białych wojowników walczy o Twoje zdrowie. Trochę im dzisiaj pomożemy.

Niestety, o szyję dbamy mało. Szczególnie o jej prawidłową pozycję i rozluźnienie. Siedzenie przy komputerze z głową wyciągniętą do przodu powoduje bardzo duże napięcia w strukturze, które pewnie nie raz odczułaś na sobie. Dzisiejsze ćwiczenie z pewnością pozytywnie wpłynie na Twój układ odpornościowy, dotlenieni i „przewietrzy” głowę.

Ćwiczenie
Dzisiaj trochę więcej technik manualnych, które wykonamy w pozycji siedzącej.
❤️ Usiądź wygodnie, ale tak żeby Twoje plecy były proste, możesz oprzeć je o coś, tak abyś czuła się wygodnie
❤️ Rozciągnij lewy bok szyi pochylając prawe ucho do prawego barku – zrób to powoli, z namysłem, daj sobie czas, obserwuj, gdzie czujesz największe pociąganie
❤️ Powtórz na drugą stronę
❤️ Pochyl brodę do mostka, możesz delikatnie położyć ręce na tył głowy – nie dociskaj jej, tylko połóż dłonie, zostań na chwilę w tej pozycji
❤️ Czy czujesz pociąganie między łopatkami? A może czujesz coś niżej? – wszystko jest w porządku – to ćwiczenie pokazuje jak bardzo jesteśmy systemem „naczyń połączonych” 😊
❤️ Powoli wyprostuj głowę
❤️ Znajdź swoimi palcami dwóch obszar poniżej kości potylicznej – miejsce, gdzie głowa łączy się z szyją. Zacznij je masować, możesz czuć tutaj napięcia – rozmasuj je, ale rób to tak aby było Ci wygodnie, dobrze
❤️ Zejdź trochę niżej, całymi dłońmi wykonuj masaż górnej części ramion, bardzo możliwe że ten obszar masz bardzo napięty
❤️ Jeżeli masz ochotę, weź piłkę tenisową albo kauczukową i podejdź do ściany, stań tyłem do niej i umieść piłkę na plecach, w okolicy barków pomiędzy Tobą, a ścianą. Zacznij “masować” sobie plecy piłką poruszając się na boki oraz w górę i w dół. Znajdź punkty bolesne, rozmasuj je.
❤️ Wszystko, co robisz jest po to żeby rozluźnić ten obszar i wspomóc swoją krążenie krwi i limfy w Twoim organizmie.
❤️ Dzisiaj na pewno Twój sen będzie głębszy…

Śpij dobrze…☺️