#zostańwdomu – Dzień 12

12 dzień

Dzisiaj zajmiemy się naszym centrum oddechowym i klatką piersiową. W momencie, kiedy coś lub ktoś nas wystraszył najczęstszą reakcją bezwarunkową jest zatrzymanie oddechu. Powoduje to gwałtowny skurcz przepony i innych mięśni oddechowych. Jeżeli się czegoś wstydzimy lub bardzo zdenerwowaliśmy się na coś to najczęściej mocno zamykamy klatkę piersiową, unosimy ramiona i zastygamy. Na co dzień nie zwracamy uwagi na jakość naszego oddychania i te obszary, które umożliwiają nam westchnienie pełną piersią. Przeskanujemy struktury znajdujące się w obszarze klatki piersiowej.

Ćwiczenie
❤️ Połóż się wygodnie, jeżeli masz chęć przykryj się kocem
❤️ Daj sobie chwilę na wyciszenie w głowie gonitwy myśli, pozwól myślom pojawiać się i znikać, przepływać przez Twoją głowę jak chmury
❤️ Zwróć uwagę na to jak leży Twoja klatka piersiowa i ramiona, czy nie czujesz napięcia, czy ramiona nie unoszą się, zamiast leżeć płasko
❤️ Zwróć uwagę na oddech, czy czujesz, że oddychasz swobodnie czy może jednak oddech jest krótki i płytki
❤️ Zwróć uwagę czy podczas oddechu nie napina Ci się szyja, jeżeli tak jest połóż głowę na poduszce i zacznij oddychać swobodnie, w swoim naturalnym rytmie
❤️ Połóż jedną dłoń na przeponie, nie wypychaj dłoni w górę tylko po to, żeby uaktywnić przeponę. Daj sobie czas, ona zacznie pracować
❤️ Możesz poczuć lub usłyszeć delikatne burczenie w okolicy przepony
❤️ Możesz również poczuć jak dłoń delikatnie zaczyna falować lub będzie miała chęć pójść w którymś kierunku, pozwól jej na to
❤️ Na pewno poczujesz ciepło, ale takie wewnątrz ciała. Jakby ktoś zaczął podgrzewać kostkę lodu pod Twoją ręka
❤️ Poczujesz jak napięcie się roztapia
❤️ Jeszcze raz zwróć uwagę na swoje ramiona, jak one teraz leżą? Dalej są uniesione?
❤️ Jak teraz oddychasz?

Mówi się, że oddech ma niesamowitą siłę. Nie bez powodu. Oddychamy bez przerwy, czerpiemy z oddechu siły w momentach tych trudnych (atak paniki, złość, płacz, stres np przed wyjściem na scenę) i szczęśliwych (śpiew, śmiech, poród, wysiłek sportowy). Obserwuj swój oddech w różnych momentach dnia. Poświęć dosłownie kilka sekund, żeby zatrzymać się i poczuć – czy nie wstrzymuję oddechu, czy nie jest zbyt płytki? A teraz westchnij głęboko….

Śpij dobrze…🥰😴