#zostańwdomu – Dzień 1

Zaczynamy!

1 dzień

O medytacji mówi teraz cały świat, a my nadal mamy wrażenie, że większość z nas kojarzy ją jedynie z siedzeniem w pozycji lotosu, rodem z “Jedz, módl się i kochaj”. Jednak w codziennym zabieganiu nawet gdybyśmy podjęły taką próbę, to nasze myśli będą tak rozbiegane, a ciało tak pobudzone, to tylko nas rozdrażni. W takim razie trochę ją zmodyfikujemy.

W czynności dnia codziennego wpleć sekundy, minuty na zatrzymanie się. Nawet tak krótki czas będzie zbawienny dla Twojego układu nerwowego i przeżywania stresu. Zespół naukowców z Uniwersytetu Coventry w Wielkiej Brytanii udowodnił, że różne techniki relaksacyjne, wpływają na łagodzenie stresu na poziomie komórkowym, zmiany zachodzą w naszym kodzie genetycznym. Redukcja stresu dzieje się poza nami.

Masz czasami tak, że budzisz się i zaczyna się jazda… jesz coś… cokolwiek, pijesz kawę, która chyba smakuje jak kawa? Potem idziesz do pracy, mijasz ludzi, witryny, ale nie pamiętasz, co w nich było. Obiad, kolacja i idziesz spać, nie zapamiętując momentu końca dnia, kiedy przykrywasz się cieplutką kołdrą i zatapiasz w pierwszą fazę snu…. Wiele rzeczy robimy automatycznie, nie wychwytując tych małych momentów, które mogłyby dać chwilę przyjemności i spokoju.

Teorii na dzisiaj wystarczy, teraz ćwiczenie. Gwarantujmy, że nie zajmie Ci długo, a odciąży i rozluźni układ nerwowy, który na chwilę przestanie przegrzewać się do czerwoności.

Ćwiczenie

Wykonaj je podczas wieczornego lub porannego prysznica. Wygospodaruj kilka minut na samotny pobyt w łazience bez dzieci, męża. Jeżeli lubisz zapachy, zapal świeczkę lub kadzidełko. Możesz też zgasić górne światło.

Uważnie obserwuj strumień wody obmywający Twoje ciało.
❤️ Skieruj go od szyi do ramion. Obserwuj, jak krople ześlizgują się po Twojej skórze.
❤️ Wyobraź sobie, że wraz z kroplami wody zmywasz z siebie lęk, stres, zmęczenie kończącego się dnia. Woda obmywa Twoje napięte ciało i daje mu wytchnienie.
❤️ Teraz skieruj strumień wody na klatkę piersiową, brzuch,kontynuuj wyobrażenia. Każda kropla zmywa z Ciebie to, co było brudne i męczące tego dnia.
❤️ Skieruj strumień na plecy – jak przez szyję, plecy, pośladki, nogi spływa z ciebie zmęczenie.
❤️ Obmyj nogi, stopy
❤️ Na koniec skieruj strumień na twarz i włosy, tutaj zawsze zbiera się najwięcej stresu i napięcia. Wyobraź sobie jak woda relaksuje Twoje napięte mięśnie, jak rozluźnia mięśnie czaszki i karku.
❤️ Kilka razy weź głęboki oddech, wytrzyj się energicznie ręcznikiem i w rozgrzane ciało wmasuj ulubiony balsam, tak żebyś poczuła ciepło.

Na dzisiaj tyle. Widzimy się jutro. Daj znać jak Ci jest po tym ćwiczeniu.